Franczyza-kawiarnia, a nade wszystko każde franczyzy w branży gastronomicznej, mają swoje minusy i plusy. Szczególnie dotyczy to płynnego zainteresowania klientów, którzy nierzadko przybywają do kawiarni sezonowo. Mamy tak właśnie głównie z lodami, na które największy popyt jest przede wszystkim latem.

 

Franczyza – pomysł na biznes

 

Franczyza bez wątpienia jest pomysłem na bardzo dochodowy biznes. Jeśli dodatkowo trafimy w oczekiwania klientów, to możemy liczyć na doskonałe zyski. Przykładem są z pewnością kawiarnie, ale lody tradycyjne czy lody świderki także cieszą się dużym zainteresowaniem w Polsce. Nasi rodacy upodobali sobie ten mało kaloryczny i rześki deser. Decydując się na tego rodzaju franczyzę można przy okazji liczyć na pomoc ze strony marketingowców, którzy doradzą oraz pokażą jak właściwie prowadzić całe przedsięwzięcie, aby przyniosło oczekiwany dochód.

 

Franczyza- lody minusy

 

Chcąc szukać minusów lodowej franczyzy, będzie ich na pewno mniej, aniżeli plusów. Jednym i głównym jest właśnie sezonowość lodów, które Polacy spożywają przede wszystkim latem. Jeśli jednak zdecydujemy się na otwarcie małej kawiarni w pomieszczeniu albo tylko stoiska z lodami w markecie czy galerii, wówczas możemy ominąć kłopot sezonowości. Będziemy wtedy zapraszać klientów do lodziarni nawet, jeśli będą na zakupach i to w bardzo mroźną zimę, podczas gdy latem przeniesiemy swe stoisko nad morze czy w góry, a więc wszędzie tam, gdzie czekają nas rzesze łakomczuchów słodkości.